خودروبر | خودرو بر خودروبر | خودرو بر .

خودروبر | خودرو بر

خودروبر تهران امداد خودرو ایران

خودروبر تهران امداد خودرو ایران

09.12.1400

موتورهای خودرو، اگرچه نسبتاً پیچیده هستند، به ویژه در مقایسه با پیل سوختی، اما نسبتاً ارزان هستند (35 تا 50 دلار در هر کیلووات). این عمدتا به دلیل تکنیک های تولید انبوه به کار رفته در ساخت آنها است. کاربردهای پیل سوختی 347 سالانه میلیون ها  خودروبر تهران (و البته موتور) تولید می شود. سلول های سوختی ، که یک فناوری نابالغ هستند و در سطح نمونه اولیه تولید می شوند، بسیار گران تر از موتورهای احتراق داخلی هستند. با این حال، چندین مطالعه انجام شده توسط یا به نمایندگی از خودروسازان بزرگ نشان داده است که سلول‌های سوختی را می‌توان با قیمت رقابتی تولید کرد، با فرض اینکه تکنیک‌های تولید انبوه به کار گرفته شود [13،14]. اجزای اصلی کمک کننده هزینه بالا کاتالیزور (فلزات گرانبها، پلاتین یا آلیاژهای پلاتین) و غشای آینومر هستند. بارگذاری معمولی پلاتین در پیل های سوختی PEM حدود 0.4 میلی گرم بر سانتی متر از هر ناحیه فعال الکترود است. با فرض چگالی توان 0.7W/cm^ (به عنوان مثال 0.7V و 1 Acm~^)، این تقریباً با ImgW"^ یا IgkW"^ مطابقت دارد. قیمت پلاتین در بازار متفاوت است، اما مثلاً در 20 دلار در هر گرم این مطابق با حدود 20 دلار به ازای هر کیلووات، بنابراین بخش قابل توجهی از هزینه کل سیستم پیل سوختی است. جزء گران قیمت دیگر غشای آینومر (نافلون یا فلوروپلیمرهای مشابه) است. با قیمت 500 دلار در هر متر، این بسیار گرانتر از خودروبر تهران است و در نتیجه بیش از 70 دلار در هر کیلووات است. تولیدکنندگان غشاء تخمین می زنند که به ازای هر دو مرتبه افزایش در حجم تولید، قیمت ممکن است به نصف کاهش یابد. اهداف هزینه (35 تا 50 دلار در هر کیلووات) بنابراین نیاز به بهبود عملکرد پیل سوختی دارند (وات بیشتر در واحد منطقه فعال). کاهش بارگیری کاتالیزور یا کاتالیزور جایگزین و ارزان قیمت بدون به خطر انداختن عملکرد. و غشاهای جدید و ارزان تر.


برچسب: خودروبر تهران،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۶:۲۸ توسط:خودروبر پارسا موضوع: نظرات (0)