خودروبر | خودرو بر خودروبر | خودرو بر .

خودروبر | خودرو بر

خودروبر تهران شركت خودروبر

خودروبر تهران شركت خودروبر

01.12.1400

1. سلول سوختي به اندازه اي است كه تمام نيروي مورد نياز براي راه اندازي وسيله نقليه , خودروبر تهران را فراهم كند. ممكن است باتري وجود داشته باشد اما فقط براي راه اندازي (مانند باتري 12 ولت). اين پيكربندي معمولاً فقط با سيستم هاي پيل سوختي هيدروژن مستقيم امكان پذير است. سيستمي با پردازنده سوخت پاسخ ديناميكي خوبي نخواهد داشت. همچنين، يك باتري كوچك براي راه اندازي يك سيستم با پردازنده سوخت كافي نيست. 2. اندازه پيل سوختي به گونه اي است كه فقط بار پايه را تامين كند، اما اوج قدرت براي شتاب خودرو توسط باتري ها يا دستگاه هاي پيكينگ مشابه (مانند فوق خازن ها) تامين مي شود. اين ممكن است يك پيكربندي هيبريدي موازي در نظر گرفته شود زيرا پيل سوختي و باتري به صورت موازي كار مي كنند - پيل سوختي قدرت حركت را فراهم مي كند و باتري حداكثر توان را (مانند شتاب گيري) ارائه مي دهد. وجود باتري در سيستم باعث پاسخ سريعتر به تغييرات بار مي شود. خودرو را مي توان بدون پيش گرم كردن سيستم پيل سوختي، به ويژه پردازنده سوخت، راه اندازي كرد و تا زماني كه سيستم پيل سوختي عملياتي شود، كاملاً به عنوان يك وسيله نقليه باطري-الكتريكي كار كرد. يك باتري امكان بازيابي انرژي ترمز را فراهم مي كند و در نتيجه سيستم كارآمدتري ايجاد مي كند. معايب داشتن باتري هزينه، وزن و حجم اضافي است. 3. اندازه سلول سوختي فقط براي شارژ مجدد باتري ها است. باتري ها تمام نيروي مورد نياز براي راه اندازي خودرو را تامين مي كنند. اين ممكن است يك پيكربندي هيبريدي سريال در نظر گرفته شود (سلول سوختي باتري را شارژ مي كند و باتري موتور الكتريكي را به حركت در مي آورد). همان مزايا و معايب داشتن باتري مانند پيكربندي هيبريدي موازي است. توان اسمي پيل سوختي به سرعت شارژ باتري ها بستگي دارد. يك باتري كوچكتر بايد سريعتر شارژ شود و منجر به سلول سوختي بزرگتر شود. 4. پيل سوختي تنها به عنوان يك واحد قدرت كمكي عمل مي كند، يعني از موتور ديگري براي نيروي محركه استفاده مي شود، اما از پيل سوختي براي راه اندازي بخشي يا كل سيستم الكتريكي خودرو استفاده مي شود [4]. اين ممكن است به ويژه براي كاميون ها جذاب باشد، زيرا به كاركرد يك واحد تهويه مطبوع يا تبريد اجازه مي دهد در حالي كه وسيله نقليه حركت نمي كند بدون نياز به كاركردن موتور اصلي خودروبر تهران.


برچسب: خودروبر تهران شركت خودروبر،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۳۱:۵۴ توسط:خودروبر پارسا موضوع: نظرات (0)

خودروبر تهران امداد خودرو ايران

خودروبر تهران امداد خودرو ايران

09.12.1400

موتورهاي خودرو، اگرچه نسبتاً پيچيده هستند، به ويژه در مقايسه با پيل سوختي، اما نسبتاً ارزان هستند (35 تا 50 دلار در هر كيلووات). اين عمدتا به دليل تكنيك هاي توليد انبوه به كار رفته در ساخت آنها است. كاربردهاي پيل سوختي 347 سالانه ميليون ها  خودروبر تهران (و البته موتور) توليد مي شود. سلول هاي سوختي ، كه يك فناوري نابالغ هستند و در سطح نمونه اوليه توليد مي شوند، بسيار گران تر از موتورهاي احتراق داخلي هستند. با اين حال، چندين مطالعه انجام شده توسط يا به نمايندگي از خودروسازان بزرگ نشان داده است كه سلول‌هاي سوختي را مي‌توان با قيمت رقابتي توليد كرد، با فرض اينكه تكنيك‌هاي توليد انبوه به كار گرفته شود [13،14]. اجزاي اصلي كمك كننده هزينه بالا كاتاليزور (فلزات گرانبها، پلاتين يا آلياژهاي پلاتين) و غشاي آينومر هستند. بارگذاري معمولي پلاتين در پيل هاي سوختي PEM حدود 0.4 ميلي گرم بر سانتي متر از هر ناحيه فعال الكترود است. با فرض چگالي توان 0.7W/cm^ (به عنوان مثال 0.7V و 1 Acm~^)، اين تقريباً با ImgW"^ يا IgkW"^ مطابقت دارد. قيمت پلاتين در بازار متفاوت است، اما مثلاً در 20 دلار در هر گرم اين مطابق با حدود 20 دلار به ازاي هر كيلووات، بنابراين بخش قابل توجهي از هزينه كل سيستم پيل سوختي است. جزء گران قيمت ديگر غشاي آينومر (نافلون يا فلوروپليمرهاي مشابه) است. با قيمت 500 دلار در هر متر، اين بسيار گرانتر از خودروبر تهران است و در نتيجه بيش از 70 دلار در هر كيلووات است. توليدكنندگان غشاء تخمين مي زنند كه به ازاي هر دو مرتبه افزايش در حجم توليد، قيمت ممكن است به نصف كاهش يابد. اهداف هزينه (35 تا 50 دلار در هر كيلووات) بنابراين نياز به بهبود عملكرد پيل سوختي دارند (وات بيشتر در واحد منطقه فعال). كاهش بارگيري كاتاليزور يا كاتاليزور جايگزين و ارزان قيمت بدون به خطر انداختن عملكرد. و غشاهاي جديد و ارزان تر.


برچسب: خودروبر تهران،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۶:۲۸ توسط:خودروبر پارسا موضوع: نظرات (0)